<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Sabtu, November 07, 2009

Kito kaloh, semoga dapat pengajaran

Adat perlawanan, ada menang dan ada yang kalah. Para penyokong Kelantan cukup optimis Kelantan akan menjuarai Piala Malaysia musim ini. Namun takdir dah tentukan bahawan Kelantan hanya sekadar mendapat tempat kedua. Apa pun, tahniah kepada pasukan Kelantan yang telah berjaya mara ke perlawan akhir buat pertama kalinya setelah kemarau hampir 40 tahun.

Apapun, kita semua kenalah redha akan ketentuan ini. Jangan berputus asa, cuba lagi di masa akan datang. Insya Allah, berkat usaha kita, suatu masa nanti kita kan menjulang Piala Malaysia tersebut.

Walau bagaimanapun, pasukan Kelantan telah dihadiahkan pakej mengerjakan umrah di Kota Mekah. Inilah hadiah yang sungguh bermakna dari Kerajaan Kelantan. Tok Guru kita sayangkan kita semua, beliau membawa anak-anak buahnya ke Tanah Suci bagi mengenang kembali kesalahan-kesalahan yang kita lakukan selama kening.

Semoga semua pemain dapat menginsafi kesilapan-kesilapan yang lalu. Ingatlah semua termasuk para penyokong Kelantan yang ku kasihi. Jangan tinggalkan solat walau macam mana sekalipun. Solat itu tiang agama, penghubung kita dengan Allah Taala.

Puak-puak kita, jangan susah hati lah. Kita try semula. Dan jangan lupa deh, mungkin kita kaloh kali ni sebab banyak kesilapan-kesilapan hak kita buat. Tak kirolah silap gapo. Kita tak semaye ko, kita tak tutup aurat ko. Huhuhu.. Kita semua tahu, solat tiang agama, lutut tu aurat. Bakpo tak pakai seluar panjang. Hmmm..sebab tu Allah tak berkat ko kita. Kalu kita menang pun, jangan terlalu angkuh dan sombong. Perlulah kita bersyukur pada Allah. Oleh itu, kita menang ke kalah ke, kembalilah kepada Allah Taala.




Tiada ulasan: