<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Selasa, Januari 18, 2011

Kuasa Desakan Rakyat

Kuasa desakan mengatsi segalanya. Inilah yang berlaku. Hakikat dan kebenarannya yang boleh kita pegang, kita rasa, kita peluk, kita cdakap cium serta boleh kita tengok denga mata kita.

Jalan yang sebelum ni rosak teruk kini sudah pun dibaiki dengan elok sekali oleh pihak bertangungjawab yang sudi mendengar desakan serta keluhan dan rintihan serta jugak jerit tangis pengguna saban saat dan masa.

Terima kasih sepenuhnya kepada Allah Taala, Tuhan sekalian alam dan juga Pemerintah Agong di alam maya ciptaan-Nya ini, tiada apa2 yang dapat mengatasi-Nya walaupun menggunakan teknologi NANO serta ilmu2 kebatinan di alam ini. Allah itulah juga yang menurunkan perasaan belas kasihan serta timbang rasa dan jigak rasa tangungjawab kedalam hati nurani para pemerintah negara kita untuk membuka lembaran kerja-kerja pembaikian jalan Sungai Sam-Dabong. Syukur pada-Mu ya Allah.


Berpuluh-puluh kali aduan serta rungutan, dan jugak hebahan di dalam akhbar Sinar Harian berkaitan kerusakan jalan tersebut. Semuanya kini sudah hampir tamat lah penderitaan para pengguna. Terima kaseh lah kepada pekerja-pekerja yang membuat kerja membaiki jalan tersebut. Walaupun jawapan yang diberikan melalui aduan-aduan kami ialah "TIADA PERUNTUKAN" & "MEMOHON PERUNTUKAN". Namun berkat usaha desakan yang berterusan, maka Allah Taala memperkenankan doa kami semua. Alhamdulillah.

Memang itu merupakan tangungjawab pihak-pihak yang bertangungjawab ke atas keselesaan dan keharmonian jalan itu. Memang itu tugasnya. tak perlu diroyak acap kali. Kita manusia nk tak perlu disuruh makan, jika lapar, tentu akan cari makanan. Tak tau lah kalau ada di dalam dunia ni jika ia lapar maka ia akan gi main bola ke, gi buat kerusi ko, gi jogging ko...mana tahu kan...Rolik dio dh, kalau kita lapar, maka dalam kepala otok tu, nak makan, nak makan, nak makan.

Begitu jugak dengan keadah jalan rosak nih, jika ianya rosak, rolik dio dh kena baiki, Tak perlulah rakyat membuat bising serata alam. Ini tidak, kena geger dulu barulah nk bergerak baiki. Ko guano???


Walau apa pun, saya secara peribadi, siapa-siapa pun baiki, saya ucapkan tahniah lah. tak kira lah siapa pun baiki, PAS ke, UMNO ke, BN ke, DAp ke, MCA ke, Pasok Momogum ko, Makkal Sakti ke, PKR ke, Bebas ke, SNAP ke, lantaklah siapa pun, bukannya duit mereka, semuanya duit rakyat tuh.

Marilah siapa-siapa nk mengaku pun, kami tak hirau dan tak nak amik kisah langsung pun!!!. Menyalak lah kamu nak mengaku kamu yang baiki, kamu yang luluskan projek ni, menyalak lah sepuasnya. Ada kami kisah???!!! Sebab bagi kami, keharmonian jalan lebih penting daripada nak tahu siapa yg baiki. FULL STOP!!!

Selain itu jugak, kepada individu, pemimpin, pertubuhan yang suka sangat marahkan kami sebelum ni sebab duk bangkitkan isu jalan rosak ini. Kami harap anda semua sedarlah diri tu sikit yer, dan menangislah sepuas-puasnya sebab jalan ini sudah dibaiki. Anda semua marah ianya dibaiki ke macam mana??? Dekpun murih sangat kepada kami nih??? Bakpo sebenarnya?? Takut terjejas kerajaan ko? takut ranap sokongan ko?? acu cerito mari gak...Eh, mudah jah sifir dio, kami bising-bising isu ni pun, sebab UTAMA ialah nk DIBAIKI jah, bukannya nk KAWASAN BALAK pun.

Justeru, kami akan terus pantau jalan tersebut adakah akan rosak lagi selepas ini. Kepada semua pembaca, kami semua tidak mahu lagi mendengar alasan jalan ini rosak akibat LORI BALAK!!!!. Sebab JKR ke, JPP ke, Kesedar ke, Kerajaan Negeri Kelantan ke, dah tahu dah jalan ni adalah laluan lori-lori balak SETIAP HARI!!!. Jadi, bila buat jalan tu, kenalah dapat tangung beban untuk lori balak tersebut. Kalu dh tahu muatan feri tu 400 orang, mengapa disumbat sehingga 700?? Bila karam, salahkan kapten feri xpandai pandu, ada ke patut macm tu???

Tahniah dan syabas kepada semua sahabat-sahabat kami yang sepanjang masa mengikuti perkembangan isu JALAN ROSAK SUNGAI SAM-DABONG, di Dun Dabong ini sejak dari awal hingga ke akhirnya.

AKU INSAN PALING BAHAGIA BILA MELAUI JALAN TERSEBUT. PUAS HATI!!!


Dabong,
18 Januari 2010


1 ulasan:

zarul20 berkata...

syabas atas jerig payah selama kenin yang penuh gaya hasilnya... Tahniah!