<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Ahad, Mac 20, 2011

Kampung Biak - Pemberian Di Dun Dabong

Kedua-dua kampung ini mempunyai satu persamaan, iaitu di kampung tersebut didiami oleh manusia serta orang sama ada kecik, besar, tua, mudo, jatey, tino, anak dara, janda, duda, dan mereka meruapakan rakyat KDYMM Sultan Muhammad Ke-V di bawah kerajaan Tok Guru kito belako.

Kampung ini dipisahkan oleh sebatang sungai yg mengalir tenang kadang-kadang deras, kadang bekeng, kadang-kadang tu benuk. Walau apa pun, manusia yg hidup di kedua-dua kampung ini semuanya mempunyai My Kad yang sah. Ini menunjukkan mereka adalah wargangara KDYMM Yang Dipetuan Agong Malaysia.

Walau apa pun, ada satu perbezaan antara kampung ini iaitu, Kampung Pemberian memiliki sebuah jambatan sebagai penghubung, mana-kala, Kampung Biak tidak dapat dihubungi kerana sebuah jambatan yang dibina melalui air luir wakil rakyat telah runtuh dan 'ghaib' sejak tahun 2004 dahulu.

Dibawah ni, saya salinkan dari blog puak kito jgk..terima kasih pada Tok Gawo

Kampung Pemberian

gertokgetokpmrnjambatanjambatan1jambatan2jambatan3jambatan4jambatan5

Kampung ini ramai umno totok, tapi BN tak peduli pun, dulu ada sekali masa Nuar Musa jadi ketua perhubungan umno Kelantan dia telah meletak batu asas pembinaan jambatan baru bagi menggantikan jambatan yang korang lihat ini.

Kalau hujan lebat dalam tempoh 24 jam, gerenti jambatan ini tenggelam, ada jalan alternatif lain pun macam cibai.

Kampung Pemberian Dun Dabong Parlimen Kuala Krai Kelantan, harapkan nama kampung sedap, pemberian ape ?, lantai yang terkopak tu dah lama macam tu, sebelum ni ada insiden penunggang motorsikal jatuh ke dalam sungai, korang lihat ada pagar tak ?, lihat kepada kenderaan yang lalu lalang, memang ramai pemastautin disini.

Tu laa, BN ni kalau memanjang undi nya……….dia tak peduli dah……kira dah boleh di cucuk hidung………tiba musim PRU ke PRK……….bagi hamper…………

Oiit ! orang kampung ni bangang ke semua nya…………?ada kuasa tak nak guna kuasa…………….., puak2 Ro$mah gheti menipu jah………….

SUMBER : http://guanomanikurai.blogspot.com/2011/03/kampung-pemberian.html

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

penipu.. nk lintas kg biak guna sampan..mne ade jmbatan pon.. sejak azali..

Tanpa Nama berkata...

Woi . Ade la jambatan . Ko pernah pergi tak . Betul la yg penulis tulis tu .