<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Selasa, November 16, 2010

SALAM AIDILADHA : Selamat Berkorban Pengundi DUN Dabong

Salam Aidiladha. Kepada seluruh Umat Islam di muka bumi ciptaan Allah Taala, Tuhan Sekalian Alam, krew Laman Nurani mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidiladha. Selamat berkorban apa sahaja.

Kepada pengundi di UPU Kandek dan UPU Biak di Dun Dabong, selamat berkorban lah yer...Berkorbanlah sikit, sising seluar tuh, akat kain baju kurung tuh sikit masa nak naik perahu. Berkorban lah yer...tunggu lah sehingga Maharaja Cheng Ho dtg 5 tahun sekali untuk membuka lembaran baru kepada kita semua.

Apapun, anda memang versatile la...memang anda telah membuat pilihan yang tepat dengan memilih Laksamana Cheng Ho dan juga Puteri Hang Li Po sebagai lidah dan juga mata telinga anda kepada Maharaja Negara Pasir Berdengung. Kisah ini sebelum zaman Raja Fasola lagi nih.

Jadi pada tahun ini setelah lama menanti, sekali lagi kita semua mesti berkorban lah, basah sikit baju seluar raya tu, biasalah...sebab main dengan air...BERKORBANLAH...

Kenderaan-kenderaan anda semua tuh, BERKORBANLAH untuk ditinggalkan di Kampung Kandek, walaupun anada beli dengan harga yang mahal, cantik, tetapi malangnya tak dapat dibawa balik ke depan tangga rumah...apapun, BERKORBANLAH.


Semuga musim 'MENUAI KALI KE-13' nanti, kita semua harus BERKORBAN semua yang ada bagi memastikan peti undi kawasan kita itu KOSONG ataupun 100% ROSAK!!!...itu tanda protes kita!!!...

Dabong, 10 Zulhijjah 1431.
Selamat Berkorban.

Tiada ulasan: