<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Isnin, Jun 08, 2009

Ahmad Awang : Sah! Ada musang berbulu ayam dalam PAS

Ketika menyampaikan ucapan penangguhan dalam Muktamar ke-55 PAS, Ustaz Ahmad mendedahkan seorang pemimpin PAS menelefon beliau dan menghasut beliau supaya bersetuju dengan pembentukan kerajaan bersama-sama Umno di Perak. Baca lagi di sini

Beliau tidak pernah menceritakan hal tersebut sebelum ini. Namun begitu, beliau tetap enggan mendedahkan siapakah pemimpin PAS yang dimaksudkannya itu. Ini menyebabkan spekulasi lebih tertumpu kepada pimpinan tertinggi parti. Tentunya ia bukan calang-calang pemimpin.

Walaupun pendedahan tersebut tidak menyebutkan nama , namun ramai yang dapat mengagak atau menghidu baunya .Ternyata kenyataan Ust Ahmad Awang itu, salah seorang tokoh ulama dalam PAS , mengesah dan menguatkan lagi tentang adanya konspirasi yang mahu membawa PAS untuk bersama Umno.

Walaupun penafian pernah dibuat tentang ura-ura membawa PAS untuk bersama Umno, kenyataan yang datangnya daripada seorang tokoh ulama seperti Ust Ahmad Awang ini tentunya tidak boleh kita berlepas pandang begitu sahaja.

Adakah lantaran adanya gejala musang bebubulu ayam ini menyebabkan Ahmad Awang menarik diri dan melepaskan semua jawatan parti termasuk di peringkat negeri?

Mungkin langkah yang diambilnya itu sebagai tanda protes.Namun itu bukan langkah seorang pejuang.Ahmad Awang sebelum ini dikenali sebagai seorang yang kental dalam perjuangannya.

Kita memerlukan seorang seperti Ahmad Awang , seorang tokoh ulama untuk sama-sama memantau parti kita daripada kerakusan Musang yang berbulu ayam itu. Kita berharap Ahmad Awang tidak takut atau segan silu untuk berhadapan dengan Musang tersebut.


Tiada ulasan: