<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Ahad, Ogos 23, 2009

Lompat Katak Lompat

Lompat lah katak lompat,
Lompat lah tinggi-tinggi,
Cepat lah adik cepat,
Cepat lah bangun pergi mandi...

Itulah lagu nostalgia masa budak-budak dulu. Siap buat gaya kata lompat lagi. Hehe...
Tetapi kini lain sikit gayanya...

Politik negara sekali lagi bersandiwara. Awal Ramadhan yang mulia menyaksikan satu lagi 'Drama Swasta' politik di Malaysia. Adakah jalan ceritanya sama di Perak? Sama-sama kita tunggu siri-siri seterusnya esok, lusa, tulat...hehehe... Pada saya, jalan ceritanay tetap sama, sebab pengarah drama ini adalah orang yang sama, cuma pelakon shaja berbeza-beza. Nape? Tak percaya??? Terpulanglah...kalu tak betul, nasib baik, kalu betul...hmmm...

Begitulah pentas politik di Malaysia ni, tetap bergolak akibat sesetengah pihak tidak 'merestui' kekalahan yang diperolehi dalam pilihanaraya umum yang lepas. Lompat melompat nih berlaku sejak dulu lagi, so, tak peliklah. Sehingga Dato' Paduka Him Ali dah digelar Raja Katak pun. Nak buat guano, mula-mula BN, Semanagt 46, BN, Bebas, dan kini,hmmm...macam tu lah kalau semuanya mencarai kebendaan dan kepentingan peribadi dalam hidup.

So, kisah darama terbaru ini dalam siri jelajah Kedah akan berlanjutan lagi. Allah SWT telah 'select' siapa-siapa yang tidak ikhlas dalam perjuangan. Dalam 'tapisan' Allah ini, Dia mahu menyingkirkan mana-mana yang hipokrit dengan perjuangan Islam. Oleh itu, kita jangalah cepat melatah dengan apa yang berlaku.

Apapun, saya tetap terus menyanyi lagu KATAK LOMPAT ini sehingga ke akhirnya.

Kalau adik malas bangun,
malas bangun pagi...
La la la la la
la la la la la
Nanti kita rugi...

Apa pun lirik ini mungki sesuai begini..

Kalu YB tak nak lompat,
Tak nak lompat parti,
La la la la la
la la la la la
Nanti YB rugi...

Ha..ha..ha..

1 ulasan:

zarul20 berkata...

baru kemas...sindiri bikin enta punya tulisan...hehe..