<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Sabtu, April 18, 2009

Alahai Bolasepak Liga DUN...

April datang lagi, maka Pihak Urusetia DUN di setiap Dun Negeri Kelantan sedang sibuk menganjurkan Kejohanan Bolasepak Liga Dun yang merupakan acara tahunan bagi menarik golongan-golongan muda ke arah aktiviti yang sihat dan berfaedah.

Maka hampir setiap petang terutamanya petang hujung minggu amat meriahlah di padang-padang utama di setiap dun dengan sorakan dan teriakan para penyokong pasokan masing-masing. Amanat meriah sekali, penganjur hampir tersenyum lebar dengan kejayaanya menganjurkan kejohanan tersebut.

Apa yang saya nak ketengahkan di sini ialah penganjurnya ialah Parti Islam SeMalaysia (PAS) setiap dun di negeri Kelantan. Memang bagus dan bijak cara pendekatannya itu. Tahniah diucapkan. Cuma, apakah kita semua sedar? Dalam kesibukan kita merencanakn program dan aktiviti, soal tuntutan agama adalah perlu diberi perhatian.

Perkara pokok yang saya ingin utarakan sebagai perbincangan ialah soal pemakaian para pemain bolasepak berkenaan. Saya sempat menjenguk perlawanan yang diadakan, amat sedih sekali apabila para pemain memakai pakaian yang tidak menutup aurat. Adakah penganjur sedar isu ini? Apakah hukumnya? Apakah hukum bagi penganjur yang menganjurkannya?

Cubalah direnung-renungkan. PAS yang menganjurkan, tetapi adakah kita sebagai pendokongnya hanya mampu melihat sahaja acara yang kita anjurkan berbaur dengan maksiat?

Sama-samalah kita renung dan fikir-fikurkan. Apakah tindakan yang sewajarnya diambil. Membangun Bersama Islam!!! Takbir!!!

4 ulasan:

Unknown berkata...

Kelantan leh masuk final lawan selangor..
pakat2 kita bakar ngan terbalikkan lori FRU mggu depan~~

Mr. President berkata...

bereh....kita pakat penuhkan stadium

Mr. President berkata...

Bereh...kita pakat penuhkan stadium...jgn bimbe...

an_nur berkata...

bla nk masuk gambar2 lama nye?