<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Selasa, Ogos 25, 2009

Bukan Mudah Nak Masuk Syurga

Email dari : ath

Penyokong umno sekarang marah dengan kenyataan Tok Guru Nik Aziz yang mengatakan puak mereka tidak layak masuk syurga kerana fahaman Islam Plastik(palsu) yang dibawa oleh parti tersebut. Punya barua media umno ni, sampai tertukar perkataan Islam Plastik dan Islam Palestin. Dek kerana keghairahan mereka mahu memfitnah dan memutar-belit kenyataan TGNA, mereka boleh tertukar perkataan PLASTIK dan PALESTIN... kelakar-kelakar.

Dengan kenyataan TGNA tersebut ramai yang jadi keliru, dan ada sesetengah ahli PAS pun sendiri terkeliru dengan kenyataan tersebut. Bagi saya tidak perlu keliru dengan kenyataan TGNA tersebut jika mereka seorang yang agama Islam. Yang jadi keliru jugak tu kerana mereka tidak atau saja-saja buat tidak tahu tentang ilmu akidah Islam itu sendiri. Dalam Al-Quran, Hadis dan kitab-kitab ilmu akidah Islam jelas menyatakan golongan-golongan ahli syurga dan ahli nereka.

Umno memperjuangkan semangat asobiyah Melayunya, jadi apa yang dinyatakan oleh TGNA adalah bertepatan dengan golongan yang dinyatakan dalam banyak riwayat hadis Rasullah SAW yang mengatakan golongan asobiyah tidak tergolong daripada umat Baginda SAW. Jadi layakkah penyokong-penyokong umno ni menjamin dan yakin perjuangan mereka ini serupa dengan perjuangan Rasullah SAW dan sekaligus melayakkan mereka untuk mendapatkan syurga?

Persoalan yang mengatakan TGNA tidak layak menentukan syurga atau neraka. Punya begap puak umno dan seangkatan dengan mereka ini. Dalam mengetahuan kita, Rasullah SAW sendiri dalam dakwahnya mengatakan banyak mengenai dosa, pahala, syurga dan neraka. Sesiapa yang melakukan amal maaruf akan mendapat pahala dan sesiapa yang melakukan kemungkaran akan mendapat dosa. Siapa yang memperjuangkan Islam (AL-Quran dan Hadis) akan mendapat pahala dan sesiapa memperjuangkan toghut (duit, pangkat, bangsa dll) akan mendapat dosa. Balasan pahala adalah syurga dan dosa pulak adalah neraka. Bukahkah ini jelas!!!! Mengapa perlu keliru?

Ajaran Islam jelas menyatakan pahala, dosa, syurga dan neraka. Dalam fahaman sekular yang dianut oleh puak umno samada mereka sedar atau tidak, tiada menyatakan perkara-perkara berikut. Mereka mengasingkan agama dan politik. Jadi sebab itu mereka keliru dengan kenyataan tersebut.

Untuk mendapat syurga bukannya mudah. Kalau dihitung amalan kita untuk kita mendapat jaminan syurga belum tentu dapat. Adakah cukup kita rasa dengan amalan baik yang dilakukan dapat melayakkan kita membeli syurga Allah? Tidak.. Kita hanya layak mendapatkannya dengan ihsan Allah yang Maha Pengasih.

Oleh itu wahai penyokong umno dan seangkatan dengannya, adakah anda yakin dengan perjuangan Melayu dapat melayakkan anda untuk mendapat syurga Allah? Bertaubatlah dan kembalilah kepada perjuangan Islam yang sebenarnya dengan mendaulatkan Al-Quran dan Hadis sebagai dasar perjuangan. Insya Allah dengan itu umat Islam di malaysia akan bersatu.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ala... cakap aje la... umat islam... tak payah la cakap UMNO ke.. PAS ke.. DAP ke... aku rasa nik aziz patut berundur... supaya tidak timbul riak... sepatutnya kita ni beribadah dan mengajak org kafir masuk islam.. bukan kutok umat islam di depan bukan islam...

Tanpa Nama berkata...

Ape punya bodoh komen diatas ni... Masalahnya sekarang orang Islam sendiri duk kutuk ajaran Islam, mempermainkan ajaran Islam. Abdullah bin Ubai pun Islam, tapi kena kutuk jugak kat Rasullah dan para sahabat.