<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Jumaat, Ogos 07, 2009

Eh..nak ungkit lah pulok!!!...

Sambil menjamah nasi kerabu pagi yang dibeli oleh adik pagi ni, kami sama-sama mendengar siaran radio Kelantan FM. DJ bertufas Wan Farah Hayati. Hmmm..sedang enak menyuap nasi, tiba-tiba sekitar jam 8.15 pagi, terdengar suara DJ membacakan satu artikel yang pada saya agak melucukan dan kebudak-budakan. Selepas dia menyiarkan lagu Mawi-Sujud.

Artikel berbunyi seperti mengkritik kerajaan Kelantan sekarang ini dimana sewenang-wenangnya menggunakan Kompleks Darulnaim. Padahal Kompleks Darulnaim dibuat oleh Kerajaan UMNO/Barisan Nasional. Ha,ha,ha...nak mengungkit ya? Disebutnya lagi bahawa kerajaan Kelantan sekrang ini menikmati kemudhan dan bermaharajalela di Kompleks tersebut hasil dari titk peluh UMNO/Barisan Nasional. Hmm...adala dalam 4,5 minit DJ Farah membacakan artikel tersebut.

Berdesing telinga saya, ayah saya mendengar bacaan tersebut. Makanya baginya kalau sesiapa nak memerintah negeri, perlulah dibuat pejabatnya sendiri lah??? Kan kebudak-budakan tu... Ustaz Azizan, bersiaplah. Kompleks yang ustaz duduk di Alor Setar tu UBN yang buat juga tu. He,he,he...Samalah dengan YB Khalid Ibrahim di Selangor. Oooo...jadinya mesti buat bangunan sendiri lah???

Nampaknya UBN ni semakin kemaruk gila kuasa dah ni. Sampai bangunan pun diorang komplen, diorang ungkit. Apa nak jadila...Dah habis hujah kot. Sat lagi sampai masjid-masjid di Kelantan pun diorang ungkit kot. Bukan boleh kira dengan puak-puak ni. Ha,ha...

Dj pun satu, duk jadi barua UBN bakpo? nak baca pun agak-agak lah. Budak-budak pun reti hak dia. Diorang dah lupa kot, siapa sebenarnya yang memerintah Kelantan sekarang ini. Sebarkan ya.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Begitulah BN.diorang ingat diorang buat dulu guna duit ahli BN ke?itu duit rakyat.rakyat tu tak kira la BN ke Pas.Ingatla masa BN perintah dulu,yang bayar gaji diorang tu ahli Bn je ke..gaji dia tu duit rakyat.org pas pun bayar cukai.kalau macam tu,bn buit negeri sendiri la,semua penghuni negeri tu,ahli bn senang cerite..lagi satu yang buat projek tu dulu sape...kroni bn juga,kontraktor mesti ahli bn kalau tak pun ketua cawangan atau bahagian.itulah bn.ingatlah apa2 yang ada di bumi ini adalah hak Allah.Allah bagi untuk dikongsi dan di tadbir secara adil.Kalau duit rakyat,pulangkan kepada rakyat,biar semua rakyat dapat nikmati.kalau duit parti takpe la.biar ahli parti dan penyokong je.

Tanpa Nama berkata...

buat kerja tak ikhlas macam tu la.Kasihan dj radio tu.Ya Allah bukakan lah hati hambamu itu supaya dapat berfikir secara waras dan dapat menilai sesuatu secara adil.ampunilah dosa nya.Amin.dj tu ada email tak?nak berwacana ngan dia,supaya dapat terangkan apa yang dia kata tu tak betul.

zarul20 berkata...

DJ tu cari makan je ...jangan matah dia ..dia mungkin undi PAS gak tu.. hehe