<<<<<

<<<<<
Halaman Utama

Rabu, September 23, 2009

Gambar Peristiwa : Sekitar Rumah Terbuka Aidilfitri Dun Dabong

DABONG, 4 Syawal : Kemeriahan Aidilfitri tahun ini jelas terasa apabila hampir satu ribu penduduk sekitar Dun Dabong hadir ke Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Dun Dabong pagi tadi. Majlis yang bermula kira-kira jam 10 pagi itu berjaya menghimpunkan seluruh penduduk dun di segenap lapisan masyarakat. ( Koleksi gambar di bawah)

Dalam majlis itu, Adun Dabong, YB Arifabillah Ibrahim menyampaikan sumbangan kepada pelajar-pelajar di Dun Dabong yang berjaya melanjutkan pelajaran ke IPTA/IPTS. Seramai 150 orang pelajar telah menerima sumbangan pagi tadi.



Pada tahun ini, majlis Tindakan Dun Dabong telah menyediakan 15 buah gerai yang menghidangkan pelbagai menu makanan. Menurut Timbalan Pengarah, Ustaz Mohd. Naim, pada tahun ini, pihak MTD Dabong telah menambahkan bilangan menu makanan berbanding tahun lepas. Masih mengekalkan konsep yang sama di mana setiap UPU di Dun Dabong menyediakan makanan masing-masing. Di samping itu juga, kumpulan Ahli Majlis Daerah, Unit Halaqat, kumpulan penghulu-penghulu mukim serta para peserta Ladang Rakyat juga tidak ketinggalan menyediakan makanan masing-masing.




Menu utama pada tahun ini ialah nasi minyak dan nasi dagang yang disediakan oleh Kumpulan Ahli Majlis Daerah dan Penghulu. Di samping itu, pihak urusetia menyediakan sate dan muslimat serta nisa' menyediakan roti jala.

Rata-rata pengunjung yang hadir berpuas hati dengan mjali tersebut. Majlis berakhir sekitar jam 12.30 tegahari. Alhamdulillah semua makanan yang disediakan laku dimakan oleh pengunjung. Tahniah kepada semua. Insya Allah tahun depan kita jumpa lagi.









2 ulasan:

Mr. President berkata...

Harap maaf, tarikh pada gambar tidak dapat diubah kerana masalah pada kamera kami. Kesulitan amatlah kami kesali. - S/U MTD Dabong.

wearelearningparents berkata...

tahniah..akhirnya berjaya anjurkan majlis aidilfitr